• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ta lån utanför uc för bättre uc

Landa

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
14 Juni 2018
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
123
Poäng
307
Om jag tar ex ett lån på ca 150 000 hos wästgöta finans och löser lån som syns på uc.

Fördelar och nackdelar?

Finns det andra knep för att få en fin uc ?
Har 550 000 i synligt
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gaston

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
921
Mottagna reaktioner
507
Poäng
577
Mest fördelar skulle jag säga. Speciellt om du kan sänka antalet långivare på UC rejält.

Tre saker att ta hänsyn till:

-1 Lån utanför UC brukar väl tendera att vara lite dyrare (men under en övergångsperiod tills du kan få ett mer fördelaktigt lån med bättre UC kan det ju vara värt det ändå)

-2 finns ingen garanti att de inte plötsligt börjar rapportera till UC va? Tänker på Credway som aktuellt exempel.

-3 Helt osynligt blir inte nya lånet på UC heller eftersom ditt underskott kommer höjas eller bibehållas (beroende på räntesatsen på nya lånet) på deklarationer.
 

Landa

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
14 Juni 2018
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
123
Poäng
307
Mest fördelar skulle jag säga. Speciellt om du kan sänka antalet långivare på UC rejält.

Tre saker att ta hänsyn till:

-1 Lån utanför UC brukar väl tendera att vara lite dyrare (men under en övergångsperiod tills du kan få ett mer fördelaktigt lån med bättre UC kan det ju vara värt det ändå)

-2 finns ingen garanti att de inte plötsligt börjar rapportera till UC va? Tänker på Credway som aktuellt exempel.

-3 Helt osynligt blir inte nya lånet på UC heller eftersom ditt underskott kommer höjas eller bibehållas (beroende på räntesatsen på nya lånet) på deklarationer.
Skulle det kunna vara en plan för att få synliga som inte går över årsinkomsten?
Wästgöta finans har rätt bra ränta verkar det som (mot andra)
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
921
Mottagna reaktioner
507
Poäng
577
Skulle det kunna vara en plan för att få synliga som inte går över årsinkomsten?
Wästgöta finans har rätt bra ränta verkar det som (mot andra)

Det tror jag det kan vara. Om inte räntan är för hög i alla fall. Måste erkänna att jag inte har superkoll på hur bankerna ser på ens lån i förhållande till ens årsinkomst. Men det låter ju rimligt att de blir vänligare till sinnet i en ansökan på lägre summa än årsinkomsten. Jag ska nog själv fundera på det. Men visst ville du få till ett lån som täcker alla på sikt? Då kommer du ju ändå hamna i situationen att du söker 550 K även om "bara" typ 400 K är synliga
 

Landa

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
14 Juni 2018
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
123
Poäng
307
Det tror jag det kan vara. Om inte räntan är för hög i alla fall. Måste erkänna att jag inte har superkoll på hur bankerna ser på ens lån i förhållande till ens årsinkomst. Men det låter ju rimligt att de blir vänligare till sinnet i en ansökan på lägre summa än årsinkomsten. Jag ska nog själv fundera på det. Men visst ville du få till ett lån som täcker alla på sikt? Då kommer du ju ändå hamna i situationen att du söker 550 K även om "bara" typ 400 K är synliga
Ja men skulle detta funka så skulle jag nog hålla den summan vid sidan om för att sen få möjlighet till ett bolån. Annars så blir det likadant ja.
Sitter och funderar på lösningar som kan ta mig runt uc
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
921
Mottagna reaktioner
507
Poäng
577
Visst hade du 1,5? Och vill ner under 1.0 (mycket bra) antar jag? Skulle du plocka ur 150 000 av dina sämsta UC-synliga lån och vänta ut ff måste du ju bara få fin effekt!
 

Landa

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
14 Juni 2018
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
123
Poäng
307
Visst hade du 1,5? Och vill ner under 1.0 (mycket bra) antar jag? Skulle du plocka ur 150 000 av dina sämsta UC-synliga lån och vänta ut ff måste du ju bara få fin effekt!
Ja jag tänker att det kanske kunde göra det bättre!
Men frågan är vad ett lån på säg 150 000 med ränta på 7% skulle göra för underskottet och hur man förklarar ett sådant.
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
921
Mottagna reaktioner
507
Poäng
577
Det är ju inte förrens nästa deklaration det blir synligt och nu har ju dessutom halva 2019 gått. Och 7 procent är ju inte mer än 10500 totalt. Alltså blir det typ 5000 på ett halvår och med tanke på att du ju samtidigt sänker räntekostnaderna på de lån du löser in blir det ju ganska marginellt. Om det är sämre ränta på de lån du löser in får du ju till och med lite mindre underskott
 

Landa

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
14 Juni 2018
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
123
Poäng
307
Det är ju inte förrens nästa deklaration det blir synligt och nu har ju dessutom halva 2019 gått. Och 7 procent är ju inte mer än 10500 totalt. Alltså blir det typ 5000 på ett halvår och med tanke på att du ju samtidigt sänker räntekostnaderna på de lån du löser in blir det ju ganska marginellt. Om det är sämre ränta på de lån du löser in får du ju till och med lite mindre underskott
Blev nekad så jag får suga på karamellen
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp